DIRHAM NAK BELI LAKSA


Bismillah.

Yongmar adalah ibu saya
Beliau merupakan gramvenger  dinarpal, yang giat menggunakan dan menerima REALMONEY didalam servisnya.

Bagi penggalakkan pelanggannya menggunakan REALMONEY, ibu saya bergerak sebagai MONEY CHANGER.

Mula-mula ibu akan promote bayaran tanpa riba, jika pelanggannya bersetuju, ibu akan minta pelanggan tukarkan fiat kepada dirham, dan mereka bayar kepada ibu saya semula. Terkadang ibu terlupa bawa smartphone, makanya transaksi tiada bukti bergambar untuk dikongsi dengan kalian.

Baiklah, semalam, ibu saya singgah di kedai makan niatnya mahu membeli 2 bungkus laksa.

Ibu pun bagitahu makcik tu, bahawa nak bayar laksa tersebut dengan dirham.

Teruja sungguh makcik tu, akhirnya dia terima fiat.
Tapi dirham tu dia beli 😘😘.

Beginilah yang dikongsi oleh tuan hafiz, beliau sarankan belian dibayar dengan dirham. Akhirnya pelanggan beli dirham tu, belian berlaku dengan bayaran fiat.

Cuma bagi kisah ibu saya, penjual pula yang beli dirham tu. Ibu saya terpaksa bayar dengan fiat.

Jika sudah direleasekan, nilaian kecil dari buatan perak.In shaa Allah kami sekeluarga berusaha menjadikan ia sebagai medium pembayaran dalam urusan harian.

Begitulah sedikit impian melangkah hijrah stop riba.

Saya boleh dihubungi melalui whatsapp : 0195978486


Sharing Lillah,
Hani Yunus,
Seri Iskandar, Perak.


Previous
Next Post »
Comments
0 Comments